ဘာသာေရးဆိုတာ ရွဳပ္ပါတယ္.။ ႏိုင္ငံေရး လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ သြားေရာလိုက္ေတာ့ ပါရွဳပ္သြားပါတယ္.။ က်ေနာ္ကိုယ္ႏွိုက္က က်မ္းစာပညာရွင္မဟုတ္ပါဘူး.။ ဒါေပမဲ့ ေမးခြန္းရွိေတာ့လဲ တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ေျဖရေတာ့တာေပါ့.။
(၁) ေရာမ ၁၃ း ၁ - ၈ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္သူ အစိုးရကို အရာရာမွာ ၀န္ခံပါ လို႔ က်မ္းစာကဆိုထားပါတယ္.။
ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ.။ ဘယ္လိုအစိုးရလို႔ က်မ္းစာက အထူးျပဳထားပါေသးသလဲ.။ အငယ္ ၄ မွာပါ.။ ဘုရားသခင္ခန႔္အပ္ေတာ္မူေသာ တရားမွ်တေသာ အစိုးရကိုသာ ညြန္းဆိုထားပါတယ္.။ မေကာင္းမႈကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္တဲ့ အစုိးရပါ.။ အဲဒီလို အစိုးရမဟုတ္ရင္ KIA/KIO က လံုး၀ လက္မခံ၊ မနာခံႏိုင္ေၾကာင္းပါ.။ (က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းကိုေတာ့ က်ေနာ္ဒီလို အခ်က္အလက္နဲ႔ ရွင္းျပမေနပါဘူး.။
ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ.။ ဘယ္လိုအစိုးရလို႔ က်မ္းစာက အထူးျပဳထားပါေသးသလဲ.။ အငယ္ ၄ မွာပါ.။ ဘုရားသခင္ခန႔္အပ္ေတာ္မူေသာ တရားမွ်တေသာ အစိုးရကိုသာ ညြန္းဆိုထားပါတယ္.။ မေကာင္းမႈကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္တဲ့ အစုိးရပါ.။ အဲဒီလို အစိုးရမဟုတ္ရင္ KIA/KIO က လံုး၀ လက္မခံ၊ မနာခံႏိုင္ေၾကာင္းပါ.။ (က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းကိုေတာ့ က်ေနာ္ဒီလို အခ်က္အလက္နဲ႔ ရွင္းျပမေနပါဘူး.။
" တကယ္ပဲ Authorities နဲ႔ Superiority ေတြကို မွားမွားမွန္မွန္ မဆန္႔က်င္၊ မ်က္စိမွိတ္နာခံရမယ္ဆိုရင္ မင္းေတာင္ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာလိမ့္မွာမဟုတ္ဘူး.။ Roman Catholic နဲ႔ Orthodox ဂိုဏ္းႀကီးေတြကို Protestant ေတြက မဆန္႔က်င္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ဆိုတာလဲ ရွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး.။ မင္းဆီကိုလဲ ႏွစ္ျခင္းသာသနာေရာက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး..။ အလြန္ဆံုး RC အသင္းသားပဲ ျဖစ္ၿပီး. ဒီလိုစကားမ်ိဳး ငါ့လာေျပာဖို႔ ေ၀းစြ..။ က်မ္းစာေတာင္ ဖတ္ဖူးမွာ မဟုတ္ဘူး...။"လို႔ ခပ္စြာစြာ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္...။)
(၂) ခရစ္ေတာ္ရဲ့ ပညတ္ေတာ္ ၂ ခ်က္ပါ..။
ေကာင္းပါၿပီ.။ ခရစ္ေတာ္က ဘုရားသခင္ရယ္.၊ ကိုယ္နဲ႔ စပ္ဆိုင္သူရယ္ကို ခ်စ္ဖို႔ ပညတ္ေတာ္ေပးခဲ့ပါတယ္..။ ဒီအေၾကာင္းေတာ့ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းရွင္းရပါလိမ့္မယ္.။ ခရစ္ယာန္ဂိုဏ္းဂဏ အားလံုးနီးပါး လက္ခံထားတဲ့ ေခတ္ႀကီးေတြအေၾကာင္းကေန စေျပာရပါမယ္.။
၁။ အျပစ္မရွိေသာ ေခတ္ (အာဒံမက်ဆင္းမွီ ကာလ)
၂။ ၾသတပေခတ္ (အာဒံက်ဆင္းျခင္းမွ ေရလႊမ္းမိုးျခင္းကာလထိ - BC ၄၀၀၀ - ၂၅၀၀)
၃။ လူအုပ္စိုးေသာေခတ္ (ေရလႊမ္းမိုးျခင္းမွ အာျဗာဟံကာလထိ - BC ၂၅၀၀ - ၂၀၀၀)
၄။ ပဋိညာဥ္ေခတ္ (အာျဗာဟံမွ ေမာေရွကာလထိ - BC ၂၀၀၀ - ၁၅၀၀)
၅။ ပညတ္ေတာ္ေခတ္ (ေမာေရွမွ သခင္ေယရွဳကာလထိ - BC ၁၅၀၀ - ၄)
၆။ ေက်းဇူးေတာ္ေခတ္ (သခင္ေယရွဳ ပထမအႀကိမ္ၾကြလာျခင္းမွ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာျခင္းထိ (ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ ၇ ႏွစ္အပါအ၀င္))
၇။ ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္ (ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္)
ခတ္ႀကီး ၇ ေခတ္ပါ.။ ရွင္းရွင္းေလးဆိုေပမဲ့ ကြဲလြဲမႈေတြရွိေနတာက ခက္ေနပါတယ္.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ ပညတ္ေတာ္ ႏွစ္ပါးဟာ အခုကာလမွာကိုက်င့္ေဆာင္ရမွာပါဆိုတဲ့လူကဆိုသလို.. အထက္ေဖာ္ျပပါ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမဲ့ ပညတ္ေတာ္ေတြျဖစ္တယ္လို္႔ ဆိုတဲ့လူကဆိုပါတယ္.။
"အခုကတည္းက လိုက္နာရမဲ့ ပညတ္ေတာ္ေတြေပါ့ကြ" လို႔ သူငယ္ခ်င္းကျပန္ေျပာပါတယ္.။ ေကာင္းပါၿပီ..။
"ဘာလို႔အဲလိုျမင္လဲဆိုေတာ့ မင္းအသင္းေတာ္က အဲလိုသြန္သင္တဲ့ အသင္းေတာ္မို႔လို႔ေပါ့ကြ..။ တျခားမူကြဲ အယူအဆေတြကို ၾကားေကာၾကာဖူးရဲ့လား..။" လို႔ က်ေနာ္ျပန္ေဟာက္လိုက္ပါရဲ့..။ အခုကတည္းက က်င့္ေဆာင္ရမဲ့ ပညတ္ေတာ္လို႔ ခံယူရင္လဲ ခံယူပါ..။ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး.။ ဒါေပမဲ့ တျခားခရစ္ယာန္ေတြမွာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ အျမင္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ အနဲဆံုေတာ့ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သိထားသင့္ပါတယ္.။
(ကခ်င္ေတြဟာ ဒီပညတ္ေတာ္ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္လို႔ ခံယူထားေၾကာင္း က်ေနာ္ ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ပါ.။ ကြဲျပားေသာ သီအိုရီမ်ားရွိေၾကာင္း ရွင္းျပျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္.။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္ေအာင္ ေရးထားပါတယ္.။)
အဲဒီမွာ ပိုရွဳပ္သြားတာက ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ယူဆခ်က္ေတြထပ္ကြဲကုန္လို႔ပါ.။ အခုဘယ္္ကာလ၊ ဘယ္ေခတ္မွာ အသက္ရွင္ေနၾကရတာလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔ပါ.။ ပညတ္ေတာ္၂ပါးကို ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္ဆိုတဲ့ ခရစ္ယာန္ေတြထဲမွာကို အခုပဲ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလ ေရာက္ေနၿပီ.၊ မေရာက္ေသးဘူး.၊ ေက်ာ္သြားၿပီနဲ႔ ယူဆခ်က္ေတြ ကြဲေနပါတယ္.။
ယူဆခ်က္သီအိုရီ ၄ မ်ိဳးကြဲပါတယ္.။ အဓိကကေတာ့ ၃ မ်ိဳးပါ.။
က။ Premillennialism
ခ။ Amillennialism
ဂ။ Postmillennialism
( ေနာက္တစ္မ်ိဳး Darbyism ဆိုတာကေတာ့ Premillennialism ရဲ့ မူကြဲပါပဲ.။ Dispensational Premillennialism လို႔လဲေခၚပါတယ္.။)
Premillennialism ေတြက ႏွစ္တစ္ေထာင္ကာလ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္.။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကမ္ဘာႀကီးက ပိုပိုဆိုးရြားလာၿပီး. ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ ၇ ႏွစ္ကိုႀကံဳရမယ္.။ ၿပီးမွ သခင္ေယရွဳၾကြဆင္းလာၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကာလတည္မယ္လို႔ လက္ခံၾကပါတယ္.။
Amillennialism ကေတာ့ ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကာလ ဆိုတာေတြဟာ ပံုေဆာင္ခ်က္ (Symbolitic sayings) ေတြသာျဖစ္ၿပီး တကယ္ျဖစ္လာမဲ့ အရာမဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္ၾကပါတယ္.။ ကမ္ဘာႀကီးကေတာ့ ပိုပိုဆိုးရြားလာၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ခရစ္ေတာ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာမယ္လို႔ ခံယူၾကပါတယ္.။
Postmillennialism ေတြရဲ့အျမင္ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးပါ..။ ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလဟာ အတိတ္ (ပထမကမ္ဘာစစ္၊ ဒုတိယကမ္ဘာစစ္စသည္)မွာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးလို႔ အခုပဲ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလထဲ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆၾကပါတယ္.။ အခုေလာေလာလတ္လတ္မွာ ခရစ္ေတာ္စိုးမိုးေနၿပီျဖစ္လို႔ ကမ္ဘာ့ဇာတ္ခံုမွာ ခရစ္ယာန္ႏိုင္ငံေတြ အင္အားႀကီးထြားလာတယ္.။ အစစ အရာရာတိုးတက္လာတယ္.။ သက္ရွိ ပရဒိသုဘံုကို တည္ေဆာက္ေနႏိုင္ၿပီ.၊ စာတန္ကိုေတာ့ အနက္ဆံုးတြင္းထဲမွာ ခ်ဳပ္ထားတယ္.. စတဲ့ အျမင္ေတြရွိၾကပါတယ္..။ ေနာက္ဆံုးမွာ ကမ္ဘာႀကီးဟာ ေအဒင္ဥယဥ္အတိုင္း ျပန္ျဖစ္လာၿပီး ခရစ္ေတာ္လဲ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာမယ္လို႔ ခံယူၾကပါတယ္.။ (သူတို႔က တိုးတက္မႈလို႔ ယူဆတာေတြကို တျခားသီအိုရီသမားေတြက ၆၆၆ ရဲ့ လက္ခဏာရပ္လို႔ပဲ ျမင္ၾကပါတယ္.။) လုကာ ၁၇ း ၂၀ - ၂၁ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ သင္တို႔အထဲမွာပဲ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ က်မ္းပုိဒ္ကို ေထာက္ျပၾကပါတယ္.။
ကဲ အခု လိုရင္းဆက္သြားလို႔ရပါၿပီ.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ ပညတ္ေတာ္ ၂ ပါးကို ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ျမင္ရင္ ရွင္းပါတယ္.။ နာခံလိုက္ေလွ်ာက္ပါ.။ ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္သံုးသပ္ၾကည္ပါ.။ အထက္ပါ သီအိုရီ ၃ ရပ္အနက္ ဘယ္ဟာကို လက္ခံပါသလဲလို႔..။ ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ယူဆရင္လဲ ရွင္းပါတယ္.။
၂။ ၾသတပေခတ္ (အာဒံက်ဆင္းျခင္းမွ ေရလႊမ္းမိုးျခင္းကာလထိ - BC ၄၀၀၀ - ၂၅၀၀)
၃။ လူအုပ္စိုးေသာေခတ္ (ေရလႊမ္းမိုးျခင္းမွ အာျဗာဟံကာလထိ - BC ၂၅၀၀ - ၂၀၀၀)
၄။ ပဋိညာဥ္ေခတ္ (အာျဗာဟံမွ ေမာေရွကာလထိ - BC ၂၀၀၀ - ၁၅၀၀)
၅။ ပညတ္ေတာ္ေခတ္ (ေမာေရွမွ သခင္ေယရွဳကာလထိ - BC ၁၅၀၀ - ၄)
၆။ ေက်းဇူးေတာ္ေခတ္ (သခင္ေယရွဳ ပထမအႀကိမ္ၾကြလာျခင္းမွ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာျခင္းထိ (ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ ၇ ႏွစ္အပါအ၀င္))
၇။ ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္ (ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္)
ခတ္ႀကီး ၇ ေခတ္ပါ.။ ရွင္းရွင္းေလးဆိုေပမဲ့ ကြဲလြဲမႈေတြရွိေနတာက ခက္ေနပါတယ္.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ ပညတ္ေတာ္ ႏွစ္ပါးဟာ အခုကာလမွာကိုက်င့္ေဆာင္ရမွာပါဆိုတဲ့လူကဆိုသလို.. အထက္ေဖာ္ျပပါ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမဲ့ ပညတ္ေတာ္ေတြျဖစ္တယ္လို္႔ ဆိုတဲ့လူကဆိုပါတယ္.။
"အခုကတည္းက လိုက္နာရမဲ့ ပညတ္ေတာ္ေတြေပါ့ကြ" လို႔ သူငယ္ခ်င္းကျပန္ေျပာပါတယ္.။ ေကာင္းပါၿပီ..။
"ဘာလို႔အဲလိုျမင္လဲဆိုေတာ့ မင္းအသင္းေတာ္က အဲလိုသြန္သင္တဲ့ အသင္းေတာ္မို႔လို႔ေပါ့ကြ..။ တျခားမူကြဲ အယူအဆေတြကို ၾကားေကာၾကာဖူးရဲ့လား..။" လို႔ က်ေနာ္ျပန္ေဟာက္လိုက္ပါရဲ့..။ အခုကတည္းက က်င့္ေဆာင္ရမဲ့ ပညတ္ေတာ္လို႔ ခံယူရင္လဲ ခံယူပါ..။ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး.။ ဒါေပမဲ့ တျခားခရစ္ယာန္ေတြမွာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ အျမင္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ အနဲဆံုေတာ့ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သိထားသင့္ပါတယ္.။
(ကခ်င္ေတြဟာ ဒီပညတ္ေတာ္ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္လို႔ ခံယူထားေၾကာင္း က်ေနာ္ ေျပာေနျခင္းမဟုတ္ပါ.။ ကြဲျပားေသာ သီအိုရီမ်ားရွိေၾကာင္း ရွင္းျပျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္.။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္ေအာင္ ေရးထားပါတယ္.။)
အဲဒီမွာ ပိုရွဳပ္သြားတာက ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ယူဆခ်က္ေတြထပ္ကြဲကုန္လို႔ပါ.။ အခုဘယ္္ကာလ၊ ဘယ္ေခတ္မွာ အသက္ရွင္ေနၾကရတာလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔ပါ.။ ပညတ္ေတာ္၂ပါးကို ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္ဆိုတဲ့ ခရစ္ယာန္ေတြထဲမွာကို အခုပဲ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလ ေရာက္ေနၿပီ.၊ မေရာက္ေသးဘူး.၊ ေက်ာ္သြားၿပီနဲ႔ ယူဆခ်က္ေတြ ကြဲေနပါတယ္.။
ယူဆခ်က္သီအိုရီ ၄ မ်ိဳးကြဲပါတယ္.။ အဓိကကေတာ့ ၃ မ်ိဳးပါ.။
က။ Premillennialism
ခ။ Amillennialism
ဂ။ Postmillennialism
( ေနာက္တစ္မ်ိဳး Darbyism ဆိုတာကေတာ့ Premillennialism ရဲ့ မူကြဲပါပဲ.။ Dispensational Premillennialism လို႔လဲေခၚပါတယ္.။)
Premillennialism ေတြက ႏွစ္တစ္ေထာင္ကာလ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္.။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကမ္ဘာႀကီးက ပိုပိုဆိုးရြားလာၿပီး. ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ ၇ ႏွစ္ကိုႀကံဳရမယ္.။ ၿပီးမွ သခင္ေယရွဳၾကြဆင္းလာၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကာလတည္မယ္လို႔ လက္ခံၾကပါတယ္.။
Amillennialism ကေတာ့ ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကာလ ဆိုတာေတြဟာ ပံုေဆာင္ခ်က္ (Symbolitic sayings) ေတြသာျဖစ္ၿပီး တကယ္ျဖစ္လာမဲ့ အရာမဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္ၾကပါတယ္.။ ကမ္ဘာႀကီးကေတာ့ ပိုပိုဆိုးရြားလာၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ခရစ္ေတာ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာမယ္လို႔ ခံယူၾကပါတယ္.။
Postmillennialism ေတြရဲ့အျမင္ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးပါ..။ ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလဟာ အတိတ္ (ပထမကမ္ဘာစစ္၊ ဒုတိယကမ္ဘာစစ္စသည္)မွာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးလို႔ အခုပဲ ႏွစ္တစ္ေထာင္ႏိုင္ငံေတာ္ကာလထဲ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆၾကပါတယ္.။ အခုေလာေလာလတ္လတ္မွာ ခရစ္ေတာ္စိုးမိုးေနၿပီျဖစ္လို႔ ကမ္ဘာ့ဇာတ္ခံုမွာ ခရစ္ယာန္ႏိုင္ငံေတြ အင္အားႀကီးထြားလာတယ္.။ အစစ အရာရာတိုးတက္လာတယ္.။ သက္ရွိ ပရဒိသုဘံုကို တည္ေဆာက္ေနႏိုင္ၿပီ.၊ စာတန္ကိုေတာ့ အနက္ဆံုးတြင္းထဲမွာ ခ်ဳပ္ထားတယ္.. စတဲ့ အျမင္ေတြရွိၾကပါတယ္..။ ေနာက္ဆံုးမွာ ကမ္ဘာႀကီးဟာ ေအဒင္ဥယဥ္အတိုင္း ျပန္ျဖစ္လာၿပီး ခရစ္ေတာ္လဲ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာမယ္လို႔ ခံယူၾကပါတယ္.။ (သူတို႔က တိုးတက္မႈလို႔ ယူဆတာေတြကို တျခားသီအိုရီသမားေတြက ၆၆၆ ရဲ့ လက္ခဏာရပ္လို႔ပဲ ျမင္ၾကပါတယ္.။) လုကာ ၁၇ း ၂၀ - ၂၁ ႏိုင္ငံေတာ္ဟာ သင္တို႔အထဲမွာပဲ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ က်မ္းပုိဒ္ကို ေထာက္ျပၾကပါတယ္.။
ကဲ အခု လိုရင္းဆက္သြားလို႔ရပါၿပီ.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့ ပညတ္ေတာ္ ၂ ပါးကို ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ျမင္ရင္ ရွင္းပါတယ္.။ နာခံလိုက္ေလွ်ာက္ပါ.။ ႏိုင္ငံေတာ္ကာလက်မွ လိုက္နာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္သံုးသပ္ၾကည္ပါ.။ အထက္ပါ သီအိုရီ ၃ ရပ္အနက္ ဘယ္ဟာကို လက္ခံပါသလဲလို႔..။ ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ယူဆရင္လဲ ရွင္းပါတယ္.။
ဒီပညတ္ေတာ္ေတြကို (ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အသံုးအတိုင္းဆိုရရင္) မွတ္တမ္းတင္ထားလိုက္ပါ..။ Postmillennialism အရ င္ငံေတာ္ေခတ္ ေရာက္ၿပီလို႔ ျမင္ရင္ေတာ့ နဲနဲထပ္ေျပာရပါေတာ့မယ္.။ သီအိုရီအရဆိုရင္ ကမ္ဘာႀကီးက ပိုပိုေကာင္းသြားရပါမယ္.။ ပိုၿပီးေတာ့ ေအးခ်မ္းလာရပါမယ္.။ ခရစ္ေတာ္ကို လက္ခံတဲ့ အစိုးရေတြပဲ အာဏာရရပါလိမ့္မယ္.။(သီအိုရီအရေျပာတာေနာ္.။) စာတန္ရဲ့ လက္ပါးေစ မာရ္နတ္တပ္ေတြက်ဆံုးရပါမယ္.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့နာမကို ဆြဲကိုင္ၿပီး စာတန္တပ္ကို တိုက္ခိုက္ရပါမယ္.။ ဒီလိုတိုက္ရမဲ့အစား စာတန္တပ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူပါလို႔ ေျပာလာရင္ သီအိုရီရဲ့ ေလာဂ်စ္နဲ႔ မကိုက္ေတာ့ပါဘူး.။ (ဗမာတပ္ေတြကို ကခ်င္တပ္ေတြက စာတန္တပ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္..။ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစာၾကည့္ၾကပါ.။ KIA ေတြနယ္ေျမ ဗမာတပ္၀င္လာရင္၊ သိမ္းပိုက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အရင္လို ဘုရား၀တ္ျပဳဆုေတာင္းႏိုင္မယ္ ယူဆပါသလား.။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ အရင္လိုစည္ပင္မယ္ ထင္ပါသလား..။)
ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ယူဆရက္နဲ႔ ကခ်င္ေတြ စစ္မတိုက္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္ရင္လဲ သီအိုရီနဲ႔ မညီျပန္ပါဘူး.။ :P ။ ေဘးဒဏ္ႀကီးကာလမွာ စစ္ျဖစ္ရပါမယ္၊ မီးေတာင္ေပါက္ ငလ်င္လွဳပ္၊ အငတ္ေဘးႀကံဳ၊ ေရာဂါဘရထူေျပာ၊ ဘုရားက ဒီလို သတ္မွတ္ၿပီးသားပါ.။ (လက္ေတြ႔အျပင္မွာ လဲ တကယ္ျဖစ္ေနပါတယ္.။) ဒါကိုမွ ကခ်င္ေတြစစ္တိုက္တာ့ ဘုရားရဲ့ အလိုေတာ္မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလာရင္ေတာ့ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို နားမလည္ရာေရာက္ပါတယ္.။ လူေတြၾကားထဲမွာ ၀ိုင္းဟားခံရနိုင္ပါတယ္.။(လူတိုင္းစစ္ထတိုက္ပါ.။ လံုး၀ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမယူရလို႔ ေျပာတာဟုတ္ဘူးေနာ္.။ ကခ်င္ေတြစစ္တိုက္တာ့ ဘုရားရဲ့ အလိုေတာ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းကို ရွင္းျပတာ.။တိန္..။ ပိုရွဳပ္ကုန္ၿပီ..။)
"ကဲ ကဲ ဟုတ္ပါၿပီ..။ ခရစ္ေတာ္က ရန္သူကို ခ်စ္ပါလို႔ ဘာလို႔ မိန္႔ခဲ့ေသးလဲ.. ေျပာပါဦး.။" သူငယ္ခ်င္းက တစ္စခန္းထလာျပန္ပါတယ္.။ "ဘယ္ဘက္ပါးအျပင္ ညာဘက္ပါးပါ အရိုက္ခံပါ. ဆိုတာေတြ ဘယ္သြားထားမလဲ..။" လို႔ေမးလာပါတယ္.။
(က်ေနာ္ ေျပာတာက်န္ခဲ့လို႔ပါ.။ အထက္ကဆိုခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္က်မွ လိုက္နာရမဲ့အခ်က္ေတြထဲမွာ ပညတ္ေတာ္ ၂ ပါး အျပင္ ေတာင္ေပၚေဒသနာ ( ပါး၂ခ်က္ေပးရိုက္ဖို႔တို႔..၊ ရန္သူ ကိုခ်စ္ဖို႔တို႔) အားလံုးပါ၀င္ပါတယ္.။)
ကခ်င္ေတြဟာ ဘယ္လိုသီအိုရီကို လက္ခံသူေတြျဖစ္ပါေစ၊ ခရစ္ယာန္ေတြပါပဲ.။ ခရစ္ေတာ္ရဲ့စကားကို နာခံလိုက္နာဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနၾကသူေတြပါပဲ.။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္(ေမးခြန္း) ၂ ခုကို က်ေနာ္ ရွင္းပါမယ္.။
၁။ ခရစ္ေတာ္က ရန္သူကို ခ်စ္ပါလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္.။ မွန္ပါတယ္..။ ဒါေပမဲ့ စာတန္ကိုခ်စ္ပါလို႔ မေျပာခဲ့ပါဘူး.။ ခရစ္ယာန္တိုင္းျပည္ေတြစာ စစ္ျဖစ္တိုင္း တစ္ဘက္ရန္သူကို စာတန္လို႔ သမုတ္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါပဲ.။ တကယ္လဲ စာတန္နဲ႔ တိုက္ေနရတာပါပဲ.။ ကခ်င္ေတြဆီ ခရစ္ယာန္သာသနာေရာက္မလာခင္ AD ၁၁ ရာစုကတည္းက ခရစ္ေတာ္ရဲ့နာမေတာ္ဍ္ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ.။ ႏွစ္ျခင္းသာသနာဘိုးေအ အေမရိကန္ေတြလဲ ခုထိ နာမေတာ္ဍ္ စစ္တိုက္ေနဆဲပါ..။ ကခ်င္မ်ိဳးခ်စ္တပ္ေတြလဲ နာမေတာ္ဍ္ စစ္တိုက္ေနပါသည္.။ ဘံုရန္သူကား စာတန္ျဖစ္ပါ၏..။
၂။ ခရစ္ေတာ္က ရန္သူ ကို ခ်စ္ခိုင္းပါတယ္.။ ၾကားဖူေနက် စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္.။ "မိတ္ေဆြ တစ္ရာလား. နဲေသးတယ္.၊ ရန္သူတစ္ေယာက္လား.၊ မ်ားလွၿပီ.။" တဲ့.။ ဒါေပမဲ့ ခရစ္ေတာ္က ရန္သူမထားပါနဲ႔လုိ႔ ဘာေၾကာင့္မမွာခဲ့တာပါလဲ.။ ဘာေၾကာင့္ ရန္သူကို ခ်စ္ပါ လို႔ မွာခဲ့တာပါလဲ.။ ဟုတ္ကဲ့.။ ရန္သူဆိုတာ ၿပိဳင္ဘက္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ေနရသူ တုိက္ပြဲဆင္ႏြဲေနရသူ ပါ..။ ေယရွဳက အဲလိုအရာ မရွိေကာင္းလို႔ မေျပာဘဲ ခ်စ္ပါလို႔သာေျပာခဲ့တာဟာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္.။ ရန္သူဆိုတာ ရွိလို႔ရတယ္.။ တိုက္ခိုက္တြန္းလွန္မႈေတြ ရွိေန႔ရမယ္.။ဆိုတဲ့ သေဘာပါ.။ အဲဒီရန္သူကိုသာ ခ်စ္ပါ.။ တရားမွ်တစြာ ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ပါ.။ နာမေတာ္ဍ္သာ တိုက္ပြဲ၀င္ပါလို႔ ဆိုလိုပါတယ္..။ ရန္သူကိုခ်စ္ျခင္းဟူသည္ လံုး၀ ဒူးေထာက္ အရွံဳးေပးျခင္း၊ အညံ့ခံျခင္း၊ ဟုအဓိပါယ္မရေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား..။
၃။ ဘယ္ဘက္ပါးရိုက္သူကို ညာဘက္ပါ ခံေပးပါ.။ ဟဲ ဟဲ ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္..။ "ေအး ရတယ္ ရိုက္ေလ.။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုေတာ့ မွတ္ထားေနာ္.။ ပါးႏွစ္ဘက္လံုး အရိုက္ခံၿပီးရင္ ျပန္မရိုက္ရဘူးလို႔ ခရစ္ေတာ္ မေျပာထားဘူးေနာ္.။ ငါကေတာ့ ပန္ရိုက္မွာပဲ.။" က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းကို ဒီလို ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္..။
(စကားခ်ပ္...။ က်ေနာ္ကေတာ့ Personally အရဆိုရင္ ျပည္တြင္းစစ္ကို လံုး၀ကန္႔ကြက္ပါေၾကာင္း.။ ယခု Note ကိုေရးရျခင္းမွာလဲ လူမ်ိုးေရးျပသနာ.၊ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဘာသာေရးရွဳေထာင့္မွ ကပ္သပ္ေျပာဆိုလာမႈေၾကာင့္သာ ျပန္လည္ ေခ်ပရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင့္း.။)
(၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးေန႔တြင္ ေရးသည္..။)
0 comments:
Post a Comment